Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Miasta i Gminy Mirsk
Jednostka |
Urząd Miasta i Gminy Mirsk plac Wolności nr 39 59-630 Mirsk |
Określenie stanowiska |
stanowisko urzędnicze ds. księgowości podatkowej |
Termin składania dokumentów |
07.11.2014 r. |
Ilość etatów |
1 |
Wymiar czasu pracy |
Pełny wymiar czasu pracy |
Wymagania związane ze stanowiskiem |
1. Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
1) wykształcenie wyższe preferowane ekonomiczne lub administracyjne, 2) obywatelstwo polskie, 3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 4) brak prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5) nieposzlakowana opinia, 6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy, 7) znajomość przepisów z zakresu administracji publicznej (Ordynacja podatkowa, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa o rachunkowości, ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawa o księgach wieczystych i hipotece). 2. Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku: 1) umiejętność obsługi komputera oraz programów użytkowych (Exel, Word), 2) predyspozycje osobowościowe: umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy i obowiązkowość przy realizacji zadań. |
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku |
1. Przygotowanie dokumentacji podatkowej niezbędnej do ustalenia wymiaru podatku od nieruchomości od osób prawnych – prowadzenie rejestru przypisów i odpisów, 2. Przygotowywanie dokumentacji podatkowej niezbędnej do ustalenia wymiaru podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów, 3. Przeprowadzanie postępowania podatkowego w szczególności: 1) ustalenie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób prawnych, 2) przygotowanie decyzji dot. zwolnień, rozkładania na raty, odraczania terminów płatności i umarzania, 3) przygotowanie decyzji o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich za zobowiązania, 4. Prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie podatków i opłat; tj. 1) podatku rolnego i leśnego od osób prawnych, 2) podatku od nieruchomości od osób prawnych, 3) podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych, 4) dochodów ze sprzedaży mienia komunalnego, najmu i dzierżawy, 5) opłaty targowej, 6) opłaty za zajęcie pasa drogowego, 7) opłaty za wieczyste użytkowanie. 5. Miesięczne uzgadnianie wpłat podatkowych z księgowością budżetową. 6. Księgowanie wpłat łącznego zobowiązania pieniężnego pobranego przez sołtysów z terenu sołectw, 7. Wystawianie upomnień podatnikom i wezwań do zapłaty dla osób, które nie uiściły należności podatkowych i opłat w obowiązujących terminach, 8. Wystawienie tytułów wykonawczych za nie uiszczenie w terminie podatków i opłat, sporządzanie wykazów wystawionych tytułów wykonawczych oraz nadzór nad egzekucją, 9. Prowadzenie egzekucji poprzez zajęcia hipotek na nieruchomościach w stosunku do wszystkich podatków i opłat, 10. Nadzorowanie inkasa z tytułu zobowiązania pieniężnego, rozliczanie sołtysów z inkasa podatków i opłat, 11. Naliczanie należnego wynagrodzenia za inkaso dla sołtysów, 12. Przygotowywanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych i innych opłatach, 13. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w szczególności: kwitariuszy K-103, druki Kw - kasa wypłaci, druki KP – kasa przyjmie, spisy z natury, książeczki ubezpieczeniowe członków rodziny i pracownika itp., 14. Prowadzenie ewidencji w zakresie: 1) obniżenia maksymalnych stawek podatków, 2) udzielonych przez radę i organ podatkowy ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, 3) ubytków dochodów z tytułu zastosowania ulg górskich w podatku rolnym i leśnym. 15. Przeprowadzanie kontroli podatkowych bezpośrednio u podatnika, 16. Prowadzenie ewidencji użytkowników wieczystych, księgowanie przypisu, wpłat oraz wystawianie wezwań do zapłaty i prowadzenie egzekucji, 17. Wykonywanie innych poleceń bezpośredniego przełożonego i zarządzeń burmistrza, 18. Opracowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w zakresie prowadzonych przez siebie spraw; wykonywanie uchwał i zarządzeń, 19. Znajomość przepisów prawnych i orzecznictwa obowiązującego na stanowisku pracy, 20. Sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji w zakresie prowadzonych przez siebie spraw. |
Informacja o warunkach pracy na stanowisku |
1. Praca w siedzibie pracodawcy, 2. Samodzielne stanowisko pracy, 3. Praca przed monitorem ekranowym powyżej 4 godzin na dobę. |
Dodatkowa informacja |
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Mirsk w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%. W związku z powyższym pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile w wyniku naboru znajdzie się w gronie pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe. Kandydat, który zamierza skorzystać z powyższego uprawnienia zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. |
Wymagane dokumenty |
1. CV, 2. List motywacyjny, 3. Kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe, 3. Kserokopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, 5. Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku, 6. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, 7. Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku wyboru kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego), 8. Kwestionariusz osobowy w wersji dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika – Dz. U. Nr 115 poz. 971), 9. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych - Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.). |
Miejsce i termin składania dokumentów |
Wymagane dokumenty (z oznaczaniem nadawcy) należy: 1. Składać w zamkniętych kopertach do dnia 07.11.2014 r. w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk (pok. nr 1) plac Wolności nr 39 59-630 Mirsk lub 2. Przesłać pocztą do dnia 07.11.2014 r. (decyduje data wpływu do urzędu) na adres: Urząd Miasta i Gminy Mirsk plac Wolności nr 39 59-630 Mirsk z dopiskiem "Nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości podatkowej". Dodatkowe informacje pod nr tel. 75 64 70 455. |
Pozostałe informacje |
1. Dokumenty przesłane drogą elektroniczną oraz dokumenty, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po określonym terminie składnia dokumentów nie będą rozpatrywane, 2. Dokumenty przedstawione w naborze nie będą zwracane, 3. Postępowanie konkursowe składa się z dwóch etapów: I etap – weryfikacja dokumentów aplikacyjnych, II etap - sprawdzenie znajomości przepisów prawa i obsługi komputera oraz rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, 4. Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną poinformowane indywidualnie i zaproszone do II etapu naboru, 5. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Mirsk oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Mirsk. |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mirsk