GMINA MIRSK, 59-630 Mirsk, Plac Wolności 39
tel. 75 6470440, fax: 75 6470469, www.mirsk.pl e:mail: gmina@mirsk.pl
ogłasza przetarg nieograniczony na:
1. Nazwa zamówienia:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Mirsk.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Słownik główny przedmiotu zamówienia:
Usługi gospodarki odpadami, kod: 90 53 30 00-2
Słownik uzupełniający:
Usługi wywozu odpadów, kod: 90 51 10 00-5
Usługi transportu odpadów, kod: 90 51 20 00-9
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa p.n. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Mirsk”.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1)odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych,
2)transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetworzenia odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych,
3)ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania tych odpadów (Dz. U. Z 2012 r. poz. 676),
4)osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła:
- w roku 2014 – 14 %,
- w roku 2015 – 16 %,
- w roku 2016 – 18 %.
określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645),
5)osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadówa) budowlanych i rozbiórkowych:
- w roku 2014 – 38 %,
- w roku 2015 – 40 %,
- w roku 2016 – 42 %
6)organizację akcji odbioru odbiór i zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon wystawianych podczas akcji Wystawka raz w roku w miesiącu maju,
7)odbiór i zagospodarowanie wszystkich odpadów z PSZOK (punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych),
8)dostarczanie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów na frakcje: papier, szkło, tworzywa sztuczne i odpady biodegradowalne,
9)umożliwienie właścicielom nieruchomości kupna, wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych.
W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości -punktów adresowych, z których odbierane będą odpady komunalne. W trakcie trwania umowy wykaz będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego i Wykonawcę).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części II SIWZ.
3. Wymagany termin wykonania: od 01.03.2014r. do 31.12.2016r.
4. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 Ustawy.
5. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można pobrać ze strony internetowej http//bip.mirsk.pl, lub w siedzibie Zamawiającego.
6. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:
1) w zakresie procedury przetargowej: Tadeusz Nowik – inspektor ds. inwestycji Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, pl. Wolności 39, 59-630 Mirsk, pok. 10, tel. 75-6470457, fax: 75 6470469, e-mail: inwestycje@mirsk.pl,
2) w zakresie przedmiotu zamówienia: Aneta Szabla – inspektor ds. rolnictwa i ochrony środowiska Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, pl. Wolności 39, 59-630 Mirsk, pok. 8, tel. 75-6470445, fax: 75 6470469, e-mail: srodowisko@mirsk.pl,
3) Godziny urzędowania Zamawiającego:
poniedziałek w godz. 8:00 - 16:00
wtorek-piątek w godz. 7:30 - 15:30
sobota - nieczynne
7. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Miasta i Gminy Mirsk, pl. Wolności 39, 59-630 Mirsk, w pokój nr 1 (sekretariat).
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie:
do dnia 24.01.2014r. do godz. 10:00
Ofertę należy złożyć w dwóch nieprzezroczystych, zabezpieczonych przed otwarciem kopertach. Koperty należy opisać następująco:
Gmina Mirsk, pl. Wolności 39, 59-630 Mirsk
Oferta w przetargu nieograniczonym pn:
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Mirsk”.
Nie otwierać przed dniem: 24.01.2014r. godz.10:30”
Na wewnętrznej kopercie oprócz opisu jw. należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty częściowej lub oferty wariantowej.
9. Wadium przetargowe wynosi 60.000,00 zł. – Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto PKO BP O/Jelenia Góra, nr. 58 1020 2124 0000 8102 0011 1468.
10. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
10.1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
W tym zakresie Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U., z 2012r. poz. 391 z póżn. zm.), gospodarowaniu odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21), zbieraniu zużytego sprzętu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.07.2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r., nr 180 poz. 1495 z póżn. zm.).
W celu spełnienia warunków o których mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do swojej ofert:
a)informację o nadanym numerze rejestrowym w zakresie posiadanego wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
b)oświadczenie o posiadanym wpisie do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk w zakresie odbierania odpadów komunalnych wraz z podaniem numeru rejestrowego.
c)zezwolenie właściwego organu, wydane na podstawie przepisów ustawy o odpadach na transport i zbieranie odpadów.
Ocena spełniania powyższych warunków odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń
i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia. W odniesieniu do wpisu do rejestru działalności regulowanej, Zamawiający dysponuje wiedzą nt. przedsiębiorców posiadających niniejsze uprawnienie. W przypadku wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny Wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku.
10.2) Posiadania wiedzy i doświadczenia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonywali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usługę odbioru i przekazania do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, o łącznej masie odpadów komunalnych co najmniej 1.000 Mg. Dowodem potwierdzającym spełnienie ww. warunku mogą być między innymi kopie kart przekazania odpadów. Ocena spełniania powyższego warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
10.3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:
Bazą magazynowo – transportową.
a) usytuowaną w gminie, z terenu której odbiera te odpady, lub odległości nie większej niż60 kmod granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. Z 2013 r., poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
b) dysponowanie na terenie bazy magazynowo-transportowej urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania,
c) pojazdy wyposażone (na dzień 1 lipca 2013 r.) w system:
- monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywaniem i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz
- czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych.
Sprzętem umożliwiającym odbieranie i transportu odpadów komunalnych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Wykonawca powinien posiadać co najmniej:
2 pojazdy przystosowane do odbierania odpadów komunalnych, zmieszanych (śmieciarki),
2 pojazdy przystosowane do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Wszystkie ww. pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu.
Wyżej wymieniona ilość sprzętu jest ilością minimalną, faktyczna ilość sprzętu, jaką Wykonawca będzie musiał zastosować będzie wynikała z rzeczywistych potrzeb tak aby odpady komunalne z terenu gminy Mirsk były na bieżąco odbierane i zagospodarowane.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający dokona łącznej oceny właściwości Wykonawców w zakresie spełniania wyżej opisanego warunku.
Ocena spełniania warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
10.4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości co najmniej 1.000.000,00 złotych.
W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs tej waluty ogłoszony przez NBP, obowiązujący w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą, na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie Zamawiający wymaga, aby co najmniej jeden z nich posiadał ubezpieczenie OC w wymaganej wysokości.
11. Otwarcie ofert nastąpi dnia 24.01.2014r. o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 12 (sala posiedzeń).
12. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
13. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
cena ryczałtowa – 100 %
14. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej dla dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.
15. Zamawiający nie przewiduje zawierania umowy ramowej.
16. Zamawiający nie przewiduje ustanawiania dynamicznego systemu zakupów.
17. Ogłoszenie zostało przekazane do publikacji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 13.12.2013r. pod nr referencyjnym: 2013-169152.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mirsk