Przetargi

Przetarg nieograniczony na usługę pn: "Dostawa opału do jednostek organizacyjnych Gminy Mirsk w sezonie grzewczym 2016/2017".

GMINA MIRSK,   59-630 Mirsk,  plac Wolności 39

tel. 75 64 70 440, fax: 75 64 70 469,  www.mirsk.pl  e-mail: gmina@mirsk.pl

 

 

ogłasza przetarg nieograniczony na: Dostawę opału do jednostek organizacyjnych Gminy Mirsk

w sezonie grzewczym 2016/2017.

Znak sprawy: IN.271.26.2016

 

1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 

Oleje opałowe – kod: 09.13.50.00-4,

Węgiel i paliwa na bazie węgla – kod: 09.11.10.00-0

 

2. Określenie przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa opału do jednostek organizacyjnych Gminy Mirsk w sezonie grzewczym 2016/2017 w podziale na II zadania:

 

Zadanie I – dostawa oleju napędowego grzewczego EKO-TERM PLUS (olej opałowy lekki) do jednostek organizacyjnych  Gminy Mirsk w sezonie grzewczym 2016/2017 zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do SIWZ.

 

Zadanie II – dostawa węgla kamiennego, miału węglowego i eko-groszku polskiego workowanego do jednostek organizacyjnych Gminy Mirsk w sezonie grzewczym 2016/2017 zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do SIWZ.

 

3. W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy  dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z  2013r. poz. 907 z późn. zmianami)) oraz spełniający warunki określone w SIWZ.

 

4. Okres realizacji zamówienia: do 30.04.2017r.

 

5. Warunki udziału w postępowaniu:

1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

-  nie podlegają wykluczeniu;

-  spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - NIE DOTYCZY,

b)sytuacji ekonomicznej lub finansowej  - Posiadają polisę OC od prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą jak 10 tyś. zł.

c) zdolności technicznej lub zawodowej -  o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 usługi zrealizowane do upływu terminu składania ofert w sposób ciągły  przez okres co najmniej 12 miesięcy i polegających na dostawie opału w ilości nie mniej niż 50 ton węgla lub produktu na bazie węgla  lub/oraz 50 tyś. litrów oleju opałowego / napędowego-grzewczego, łącznie z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie w podanym zakresie (np. referencje, potwierdzenia wykonania usługi ipt.)

2)  W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o których mowa powyżej zostanie spełniony  jeżeli  jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie spełnia ww. warunek.

3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania w/w warunków w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

4) Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22.

 

6. Podstawy wykluczenia z postępowania:

1) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

2)Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy PZP.

 

7. Wykaz oświadczeń lub dokumentów.

1. Wykaz dokumentów

a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2a do SIWZ),

b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2b do SIWZ).

c) kopię dokumentu(polisy OC) potwierdzającego że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą jak 10 tyś. zł.

d) wykaz usług potwierdzających wykonanie minimum w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu do składania ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy – za ten okres wykonali co najmniej 2 usługi w ilości nie mniej niż 50 ton węgla lub produktu na bazie węgla  lub/oraz 50 tyś. litrów oleju opałowego / napędowego-grzewczego, łącznie z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie w podanym zakresie (np. referencje, potwierdzenia wykonania usługi ipt.). Wykaz sporządzić w oparciu o wzór zawarty w załączniku nr 3 do SIWZ,

 

2.W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:

a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;

b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługę, których wskazane zdolności dotyczą.

 

3. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów (załącznik nr 2a do SIWZ).

 

8. Wykaz dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy.

1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż  3 miesiące przed upływem terminu składania ofert  lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności  wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

3. Oświadczenia wykonawcy (załącznik nr 4 do SIWZ) o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

 

2) Informacje dodatkowe.

1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczącej:

a) kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

b)  firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, ze powiązania z innym wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

2.Zamawiający w niniejszym postępowaniu prowadzonym zgodnie w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 24aa ustawy PZP najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP (nie podleganie wykluczeniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu).

3.Wykonawca może w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

4.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

5.Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22.

6.W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.

7.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w pkt 3, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:

a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub

b)zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 3.

8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2a i 2b do SIWZ).

9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy PZP, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352).

11. Oświadczenia, o których mowa w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.

12. Dokumenty, o których mowa w  SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, za zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

14 Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.

15 Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski.

16 W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.

17 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o  udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z  oryginałem wszystkich dokumentów. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o  udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o  udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

 

9. Secyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można pobrać ze strony internetowej http://bip.mirsk.pl  lub zakupić w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, 59-630 Mirsk, pl. Wolności 39, pokój nr 10. Cena specyfikacji 10 zł.

 

10. Wadium przetargowe:

dla zadania I w wysokości: 2.000,00 zł.

dla zadania II w wysokości: 1.000,00 zł.

Wadium wnoszone  w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto PKO BP Gryfów Śl. o nr: 58 1020 2124 0000 8102 0011 1468.

 

11. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:

      - cena oferty brutto  – 60%,

-  termin płatności faktury – 20%

-  doświadczenie zawodowe – 20%

 

12. Termin składania ofert upływa dnia 25.10.2016r. do godz. 10:00.

 

13. Oferty sporządzone w języku polskim w zamkniętych kopertach z napisem „Oferta przetargowa – na dostawę opału do jednostek organizacyjnych Gminy Mirsk w sezonie grzewczym 2016/2017 – Zadanie nr I/II należy składać w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, 59-630 Mirsk, pl. Wolności 39, pokój nr 1 (sekretariat) w terminie do 25.10.2016r. do godz. 10:00.

 

14. Otwarcie ofert nastąpi dnia  25.10.2016r. o godz.10:15 w  siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, pokój nr 12 (sala posiedzeń).

 

15. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

 

16. Osobami uprawnionymi do kontaktów z oferentami są:

W zakresie procedury przetargowej:

Tadeusz Nowik – Inspektor  ds.  inwestycji  od  poniedziałku  do  piątku w godz. 730 – 1530,  tel.  75 64 70 457, e-mail: inwestycje@mirsk.pl

W zakresie wyjaśnień i informacji dla przedmiotu zamówienia:

Radosław Kuźniar – Inspektor ds. zarządzania kryzysowego od  poniedziałku  do  piątku w godz. 730 – 1530,   tel.  75 64 70 443, e-mail: gzr@mirsk.pl

 

17. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w zakresie realizacji poszczególnych zadań opisany w pkt 2.

      

18. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej dla dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.

 

19. Zamawiający  nie przewiduje zawierania umowy ramowej.

 

20. Zamawiający nie przewiduje ustanawiania dynamicznego systemu zakupów.

 

21. Ogłoszenie o przetargu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w

dniu 11.10.2016r. pod nr 321404-2016.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 11.10.2016r.
Dokument wytworzony przez: Inspektor ds. inwestycji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Tadeusz Nowik
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 października 2016 14:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tadeusz Nowik
Ilość wyświetleń: 1982
11 października 2016 15:08 (Tadeusz Nowik) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_5___projekt_umowy.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 października 2016 15:08 (Tadeusz Nowik) - Dodanie załącznika [zalacznik_nr_1__4_do_pobrania.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
11 października 2016 15:08 (Tadeusz Nowik) - Dodanie załącznika [szczegolowy_opis__zalacznik_do_siwz.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::