Przetargi

PRZETARG NIEOGRANICZONY NA '„Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie miasta i gminy Mirsk w sezonie zimowym 2016/2017”

Mirsk.2016.10.21

DrG.271.36.2016.2
O G Ł O S Z E N I E

 o zamówieniu na usługi  o wartości poniżej 209.000 EURO

na: „Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie miasta i gminy Mirsk w sezonie zimowym 2016/2017”.

Wspólny Słownik Zamówień CPV:

  • 90.00.00.00-7 – usługi oczyszczania dróg i ulic,
  • 90.62.00.00-9 – usługi odśnieżania
  • 90.63.00.00-2  - usługi usuwania oblodzeń.

1. Zamawiający: GMINA  MIRSK,  59-630 Mirsk,  Pl. Wolności 39

tel. 756470440, fax: 75 6470469,  www.mirsk.pl  e:mail: gmina@mirsk.pl

 

2.Tryb postępowania:  przetarg nieograniczony.

 

3.Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można pobrać ze strony internetowej http//bip.mirsk.pl - Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mirsk.

 

4.Określenie przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług i wykonaniu II zadań w zakresie zimowego utrzymania dróg i ulic na terenie miasta i gminy Mirsk w sezonie zimowym 2016/2017.

Zakres wykonania i świadczenia usług obejmuje wykonanie dwóch zadań:

Zadanie I

– zimowe utrzymanie ulic i placów miasta Mirska dł. 12,3 km – śliskość zimowa zwalczana mieszanką piaskowo - solną w stosunku 4:1,

– zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych zamiejskich o nawierzchni utwardzonej (bitumicznej i powierzchniowo utrwalanej) na terenie sołectw: Giebułtów, Karłowiec, Brzeziniec, Mroczkowice, Kamień, część sołectwa Krobica, Rębiszów, Gajówka i Grudza  dł. 30,733 km – śliskość zimowa zwalczana mieszanką piaskowo - solną w stosunku 4:1 na odcinku nie mniejszym jak 14,320 km,

– interwencyjne odśnieżanie dróg wewnętrznych o nawierzchni gruntowej dróg nie objętych planem ZUD na terenie sołectw: Giebułtów, Kłopotnica, Brzeziniec, Karłowiec, Kamień, Mroczkowice, Krobica, Orłowice, Rębiszów , Gajówka, Mlądz, Gierczyn, Kotlina, Przecznica, Grudza, Kwieciszowice, Proszowa – na zasadach określonych w załącznikach:    

Zadanie II

– zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych zamiejskich o nawierzchni utwardzonej (bitumicznej i powierzchniowo utrwalanej) na terenie sołectw: Orłowice, część sołectwa Krobica, Kotlina, Gierczyn, Mlądz, Przecznica, Kłopotnica, Proszowa i Kwieciszowice dł. 25,836 km – śliskość zimowa zwalczana mieszanką piaskowo - solną w stosunku 4:1 na odcinku nie mniejszym jak 15,346 km,

– zwalczanie zasp i naboi śnieżnych na terenie sołectw: Kotlina, Gierczyn, Proszowa i innych przy użyciu pługa wirnikowego – na zasadach określonych w załącznikach do SIWZ:    

a)załącznik nr 4 „wykaz i zasady zimowego utrzymania ulic miasta Mirska w okresie zimowym”,

b)załącznik nr 5 specyfikacja techniczna zimowego utrzymania dróg.

Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych

na poszczególne zadania.

 

5. Zamawiający nie przewiduje możliwości lub wymogu składania ofert wariantowych.

 

6.Wymagany termin wykonania: od 15.11.2016r.  do  31.03.2017r.

 

7. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia:

1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

-  nie podlegają wykluczeniu;

-  spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - NIE DOTYCZY,

b)sytuacji ekonomicznej lub finansowej  - Posiadają polisę OC od prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą jak 100 tyś. zł.

c) zdolności technicznej lub zawodowej -  o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej  1 usługę w zakresie zimowego utrzymania dróg - wartość wykazanej usługi musi przekraczać kwotę 20.000 zł. brutto w okresie 1 roku łącznie z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie w podanym zakresie (np. referencje, potwierdzenia wykonania usługi itp.), ponadto dysponują niezbędnym sprzętem oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.

2)  W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o których mowa powyżej zostanie spełniony  jeżeli  jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie spełnia ww. warunek.

3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania w/w warunków w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

4) Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:

a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22.

 

Podstawy wykluczenia z postępowania:

1) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

2)Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy PZP.

 

7a. Wykaz oświadczeń lub dokumentów.

1. Wykaz dokumentów

a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2a do SIWZ),

b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2b do SIWZ).

c)kopię dokumentu(polisy OC) potwierdzającego że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą jak 100 tyś. zł.

d)wykaz usług potwierdzających wykonanie minimum w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu do składania ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy – za ten okres wykonali co najmniej  1 usługi w zakresie zimowego utrzymania dróg - wartość wykazanej usługi musi przekraczać kwotę 20.000 zł. brutto w okresie 1 roku łącznie z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie w podanym zakresie (np. referencje, potwierdzenia wykonania usługi ipt.). Wykaz sporządzić w oparciu o wzór zawarty w załączniku nr 6 do SIWZ,

e)wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu. Należy wykazać minimum dla:

Zadania nr I:

- 1 samochód ciężarowy lub specjalne (nośniki piaskarek i pługów) z napędem  4x4

- 1 piaskarko solarka o pojemności minimum 2,5 m3,

- 2 ciągniki lub pojazd uniwersalny o mocy powyżej 75 KM jako nośnik pługa średniego lub ciężkiego,

- 1 szt. pług ciężki „dziobowy”

- pług średni 2 szt.

- sprzęt do załadunku materiałów 1 szt.

- 1 pług umożliwiający odśnieżenie dróg o szerokości do 2,5 m.

- posiadanie bazy sprzętowej na terenie gminy Mirsk.

Zadania nr II:

- 1 samochód ciężarowy lub specjalne (nośniki piaskarek i pługów) z napędem  4x4

- 1 piaskarko solarka o pojemności minimum 2,5 m3,

- pług wirnikowy 1 szt.(samobieżny  lub  przystawka do pojazdu o mocy nie mniejszej jak 150 kM)

- posiadanie bazy sprzętowej na terenie gminy Mirsk.

Wszystkie pojazdy powinny być sprawne technicznie. W przypadku pojazdów dzierżawionych należy dodatkowo dołączyć dokument potwierdzający dysponowanie sprzętem umowę dzierżawy użyczenia lub inny. Dla potwierdzenia posiadania bazy sprzętowej akt własności lub inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania terenem.

 Zamawiający zapewnia materiały oraz  teren składowiska materiałów do zwalczania śliskości zimowej teren oświetlony i dozorowany całodobowo.….                

Wykaz sporządzić w oparciu o wzór zawarty w załączniku nr 8 do SIWZ,

f)Wykaz wszystkich osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakres wykonywanych przez nich czynności. W wykazie wszystkich osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia wymagane jest posiadanie pełnej obsady kierowców na posiadany i dzierżawiony sprzęt, Zamawiający wymaga od wykonawców wykazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie  do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacja o kwalifikacja zawodowych lub doświadczeniu tych osób.

Wykaz sporządzić w oparciu o wzór zawarty w załączniku nr 7 do SIWZ,

2.W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:

a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;

b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługę, których wskazane zdolności dotyczą.

3. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów (załącznik nr 2a do SIWZ).

 

7b. Wykaz dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy.

1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż  3 miesiące przed upływem terminu składania ofert  lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności  wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

2)Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

3)Oświadczenia wykonawcy (załącznik nr 10 do SIWZ) o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

 

2. Informacje dodatkowe.

1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczącej:

a) kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

b)  firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;

c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, ze powiązania z innym wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

2)Zamawiający w niniejszym postępowaniu prowadzonym zgodnie w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z art. 24aa ustawy PZP najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP (nie podleganie wykluczeniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu).

3)Wykonawca może w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

4)Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

5)Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22.

6)W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli te zrealizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.

7)Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w pkt 3, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:

a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub

b)zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt 3.

8)Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2a i 2b do SIWZ).

9)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

10)Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy PZP, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Z 2014r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352).

11)Oświadczenia, o których mowa w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.

12)Dokumenty, o których mowa w  SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

13)Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, za zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

14)Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.

15)Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski.

16)W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.

17)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o  udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z  oryginałem wszystkich dokumentów. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o  udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o  udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

 

8.Wadium przetargowe – zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

9.Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: najniższa cena –  60 % , czas reakcji na wezwanie zamawiającego w zakresie oddania do dyspozycji sprzętu do akcji - 20%, termin płatności faktur – 20%.

 

10.Oferty sporządzone w języku polskim w zamkniętych kopertach z napisem  „Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie miasta i gminy Mirsk w sezonie zimowym 2016/2017” – nie otwierać przed 31.10.2016r. przed godz. 11.15 należy składać w siedzibie lub wysłać na adres Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Mirsk, 59-630 Mirsk, Pl. Wolności 39, pokój nr 1 (sekretariat do dnia 31.10.2016 do godz. 11:00).

 

11.Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

 

12. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

13.Zamawiający nie przewiduje ustanawiania dynamicznego systemu zakupów.

 

14.Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej dla dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.

 

15.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy pzp  natomiast nie przewiduje udzielania zamówień  sektorowych zgodnie z art. 134 ust. 6 pkt.3. 

 

16.Ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych     nr   328832 - 2016   z dnia 21 października  2016r. 

Burmiastrz 

Miasta i Gminy Mirsk

Andrzej Jasiński

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 21-10-2016
Dokument wytworzony przez: Inspektor ds. drogownictwa
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Andrzej DOMIN
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 października 2016 22:31
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Domin
Ilość wyświetleń: 1956
30 października 2016 13:03 (Andrzej Domin) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)
30 października 2016 13:03 (Andrzej Domin) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)
30 października 2016 13:03 (Andrzej Domin) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::