ROŚ. 6131.106.2023.2 Mirsk, dnia 09. 10. 2023 r.
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego i przeprowadzeniu dowodu z oględzin
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) w zawiązku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj.: Dz. U. z 2023 r., poz. 1336 ze zm.)
zawiadamiam strony postępowania
o wszczęciu postępowania administracyjnego, na podstawie art. 83a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj.: Dz. U. z 2023, poz. 1336 ze zmianami), w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie drzewa z gat. jesion wyniosły, rosnącego na działce nr 257 obręb 2 Mirsk przy ul. Bohaterów znad Nysy 2 A,B,C w związku z wnioskiem Spółdzielni Mieszkaniowej „GRYF” z dnia 14. 09. 2023 r. (data wpływu do tut. Urzędu 15. 09. 2023 r.) uzupełnionego pismem z dnia 03. 10. 2023 r. (data wpływu do tut. Urzędu 04. 10. 2023 r.).
Jednocześnie informuję, iż na podstawie art. 85 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w dniu 31. 10. 2023 r. o godz. 10.00 zostaną przeprowadzone oględziny drzewa. Miejsce spotkania działka nr 257 obręb 2 Mirsk przy drzewie.
W oparciu o przepisy art. 10 § 1 oraz art. 73 i art. 79 § 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w każdym stadium postępowania strona ma prawo czynnego udziału, wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów, przeglądania akt spraw. W przedmiotowej sprawie strona może zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia, składać wnioski w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, Pl. Wolności 39, pok. nr 8 w godzinach pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530, tel. 75 6470 445 (osobiście, na piśmie, przez pełnomocnika) w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia.
Wyjaśnienia i wnioski – złożone w terminie – zostaną wnikliwie rozpatrzone i w miarę ich zasadności uwzględnione przy rozstrzyganiu sprawy decyzją administracyjną.
Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeks postępowania administracyjnego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
W świetle art. 33 Kodeks postępowania administracyjnego strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik, który doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt.
Zgodnie z art. 40 Kodeks postępowania administracyjnego pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiej Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
Zgodnie z art. 41§ 1 Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowy adresem ma skutek prawny.
Zgodnie z art. 49 Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w BIP. Zgodnie z tym, że liczba stron przekracza 20, mając na uwadze art. 83a ust. 7 ww. ustawy o ochronie przyrody w związku z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do wiadomości poprzez umieszczone na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Mirsk http://bip.mirsk.pl w zakładce Komunikaty.
W nawiązaniu do postanowień art. 61 § 5 k.p.a. odnośnie przetwarzania danych osobowych informuję, że na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych zwanego „RODO”, administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy Mirsk przy Placu Wolności 39; 59-630 Mirsk jest Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk.
Ze szczegółami dotyczącym przetwarzania danych osobowych mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Mirsk (https;//bip.mirsk.pl/www.mirsk.pl w zakładce Ochrona Danych Osobowych).
Zawiadomienie – obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej UMIG Mirsk w dniu 09. 10. 2023 r.
Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk
/-/ Andrzej Jasiński
Otrzymują:
1. Spółdzielnia Mieszkaniowa „GRYF”, ul. Kolejowa 64, 59-630 Gryfów Śląski
2. Strony postępowania – poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 k.p.a.
3. A/a.
Sprawę prowadzi:
Aneta Szabla
Insp. ds. rolnictwa ochrony środowiska
tel. 75 64 70 445
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mirsk