Komunikaty

Obwieszczenie Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: BAZALT 5* Kompleks w sercu Izerów, opisanego w Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia zlokalizowanego na działkach 199/4, 199/5, 199/6, 199/7, 199/8 obręb Proszowa, gmina Mirsk.

 

ROŚ. 6220.7.2024.3                                                                                           Mirsk, dnia 21.11.2024 r.

 

ZAWIADOMIENIE -  OBWIESZCZENIE

 

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.), zwanej dalej k.p.a. w związku z art. 73 ust 1 i art. 74 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj.: Dz. U. z 2024, poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej „ustawą o udostępnieniu informacji” Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk

 

zawiadamia

 

że na wniosek z dnia 26. 08. 2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 27. 08. 2024 r.), ostatecznie uzupełnionego pismem z dnia 28. 10. 2024 r. (data wpływu do tut. Urzędu 28. 10. 2024 r.)  złożony przez Panią Katarzynę Fuks zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „BAZALT 5* Kompleks w sercu Izerów, opisanego w Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia” zlokalizowanego na działkach 199/4, 199/5, 199/6, 199/7, 199/8 obręb Proszowa, gmina Mirsk.

 

Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1 pkt 52 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.).

 

Organami właściwymi do wydania opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby  - co do zakresu raportu o odziaływaniu na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia są  Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lwówku Śląskim oraz do Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni we Lwówku Śląskim.

 

Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

Zgodnie z art. 33 k.p.a. strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych; pełnomocnik, który doręcza oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa do akt.

 

Zgodnie z art. 40 k.p.a. pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela – temu przedstawicielowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika. Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim  Europejskiej Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.

 

W oparciu o przepisy art. 10 § 1 oraz art. 73 i art. 79 § 2 k.p.a. w każdym stadium postępowania strona ma prawo czynnego udziału, wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów, przeglądania akt spraw. W przedmiotowej sprawie strona może zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia, składać wnioski w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, Pl. Wolności 39, pok. nr 8 w godzinach pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530, tel. 75 6470 445 (osobiście, na piśmie, przez pełnomocnika) w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia.

 

Wyjaśnienia i wnioski – złożone w terminie – zostaną wnikliwie rozpatrzone i w miarę ich zasadności uwzględnione przy rozstrzyganiu sprawy decyzją administracyjną.

 

Zgodnie z art. 41§ 1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowy adresem ma skutek prawny.

 

Liczba stron postępowania w przedmiotowej sprawie przekracza 10, zatem zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji stosuje się przepisy art. 49 k.p.a.

 

Zawiadomienie zostanie zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, na tablicy ogłoszeń Sołectwa Proszowa (za pośrednictwem Sołtysa Proszowej), na tablicy ogłoszeń Sołectwa Rębiszów (za pośrednictwem Sołtysa Rębiszów).

 

Zgodnie z art. 49 k.p.a. zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w BIP.

 

W nawiązaniu do postanowień art. 61 § 5 k.p.a. odnośnie przetwarzania danych osobowych informuję, że na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych zwanego „RODO”, administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy Mirsk przy Placu Wolności 39; 59-630 Mirsk jest Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk.

 

Ze szczegółami dotyczącym przetwarzania danych osobowych mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Mirsk (https;//bip.mirsk.pl/www.mirsk.pl) w zakładce Ochrona Danych Osobowych.

 

Dane o przedłożonym wniosku zostały umieszczone w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach prowadzonym przez Burmistrza Miasta Gminy Mirsk.

 

Zawiadomienie – obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej UMIG Mirsk w dniu 21. 11. 2024 r.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk

/-/ Andrzej Jasiński 

 

Otrzymują:

1. Pani Katarzyna Fuks - Inwestor.

2. Strony postępowania – poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 k.p.a. (na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu oraz BIP).

3. A/a. 

 

Sprawę prowadzi:

Aneta Szabla

Insp. ds. rolnictwa ochrony środowiska

tel. 75 64 70 445

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 21.11.2024r.
Dokument wytworzony przez: Inspektor ds. rolnictwa i ochrony środowiska
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Aneta Szabla
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 listopada 2024 10:44
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Kuźniar
Ilość wyświetleń: 191
21 listopada 2024 10:44 (Radosław Kuźniar) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::