Przetargi

Przetarg nieograniczony na Remont ratusza i otoczenia w Mirsku

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Remont ratusza i otoczenia w Mirsku”. Projekt  jest współfinansowany z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego w ramach dwóch operacji: Remont ratusza i otoczenia – zachowanie dziedzictwa kulturowego Pogórza Izerskiego i Rewitalizacja ratusza i otoczenia – remont elewacji ratusza.

Na przedmiot umowy składa się następujący zakres rzeczowy:   

 - dokończenie prac związanych z odwodnieniem ratusza polegających na wykonaniu dwóch szczelnych przejść istniejącego rurociągu kanalizacyjnego w ścianie studni kanalizacyjnej  SW poprzez rozebranie nawierzchni z bruku , wykopy, montaż przejść, poprawienie wprowadzenia kolektora sanitarnego do studni  zgodnie „Projektem  Odwodnienia  Budynku” , zasypanie i odtworzenie nawierzchni),montaż stopni włazowych w studni, ,  wymiana  9 szt podejść odpływowych rur spustowych z PVC na żeliwne wraz z uszczelnieniem połączeń, zamontowanie przed wejściem do Straży Miejskiej wycieraczki 100*50 cm wraz z odprowadzeniem wody do kanalizacji deszczowej.

- dokończenie prac związanych z remontem fontanny poprzez wykonanie próby szczelności istniejącej niecki fontanny oraz przyłączy wodno-kanalizacyjnych, demontaż istniejącego zbiornika fontanny,  wykonanie nowego zbiornika, zgodnie z „Projektem wykonawczym remontu fontanny” wraz z robotami żelbetowymi, izolacyjnymi , kamieniarskimi, renowacją istniejącej rzeźby lwa z montażem jej na postumencie, hydrofobizacją elementów z piaskowca oraz  przebudową komory technicznej  przy fontannie zgodnie z PT i montażem urządzeń technologii fontanny zgodnie ze schematem technologii fontanny.

- dokończenie remontu elewacji ratusza budynek nr 39 i 40 poprzez zbicie i wykonanie tynków na części elewacji wschodniej przy wejściu głównym do budynku, uzupełnieniu brakujących fragmentów tynków w ościeżach oraz drobnych ubytków tynków elewacji w różnych miejscach, schowanie w rurkach ochronnych w bruzdach przewodów instalacyjnych widocznych na ścianach elewacji, ujednolicenie faktury wykonanych dotychczas tynków, dopracowanie połączeń starych tynków z nowymi, hydrofobizację i malowanie tynków elewacji całego obiektu zgodnie z PT, dokończenie prac konserwatorskich kamiennych i sztukatorskich detali architektonicznych elewacji zgodnie z opracowaną opinią konserwatorską naprawy uzupełnienia ,  wykonanie zewnętrznych schodów wejściowych z piaskowca: dwóch biegów wraz ze spocznikiem z nowych elementów z piaskowca  po uprzedniej rozbiórce istniejących stopni jednego  biegu wraz przygotowaniem podłoża i wykonaniem izolacji pod montaż nowych stopni , montaż brakujących obróbek blacharskich elewacji tj. parapetów, gzymsów, daszków pulpitowych wieży itp., uzupełnienie brakujących rur spustowych oraz uchwytów istniejących rur spustowych, malowanie krat okiennych, pochwytów oraz  innych drobnych elementów stalowych oraz balustrady wieży i drewnianych elementów lukarn okiennych, wykonanie nowej bramy na dziedziniec wewnętrzny z naprawą słupów przybramowych, montaż brakujących uchwytów instalacji odgromowej, bądź wymianę uszkodzonych, doczyszczenie wszystkich obróbek blacharskich zabrudzonych przez poprzedniego wykonawcę , wykonanie posadzki z płytek  ceramicznych w przedsionku wejścia do Straży Miejskiej ( wraz z podłożem i izolacją.   

- dokończenie prac związanych z wymianą stolarki okiennej w  budynku nr 39 (przybudówka-dziedziniec wewnętrzny) poprzez demontaż stolarki okiennej wraz z parapetami szt 3, montaż nowej stolarki drewnianej O5 wg projektu po poszerzeniu otworu poprzez rozbiórkę domurowanych węgarków, wykonanie obróbek tynkarskimi, malowanie ościeży, montaż nowych parapetów wewnętrznych drewnianych i zewnętrznych z blachy miedzianej, renowację istniejących drzwi dwuskrzydłowych wejścia głównego do budynku Urzędu Miasta i Gminy Mirsk , dokończenie wewnętrznych obróbek tynkarskich po osadzeniu stolarki przez poprzedniego wykonawcę wraz z malowaniem ościeży okiennych i drzwiowych w budynkach nr 39 i 40.

- dokończenie robót renowacyjnych nawierzchni wokół budynków nr 39 i 40 poprzez uzupełnienie brakujących fragmentów nawierzchni z kostki granitowej, uzupełnienie progów z granitu we wnękach drzwi zewnętrznych,  wykonanie herbu miasta Mirska w technologii prefabrykowanej mozaiki brukowej, przełożenie wadliwie wykonanych fragmentów nawierzchni  brukowej oraz ścieku z kostki granitowej i krawężników granitowych, uzupełnienie spoinowania istniejących krawężników granitowych, wyczyszczenie zabrudzonej zaprawami nawierzchni z kostki brukowej wraz z wymianą spoinowania (ok. 150 m2), fugowanie murków z piaskowca i wykonanie na nich nowych nakryw z piaskowca wraz z hydrofobizacją całości (przewidzieć doczyszczenie murków z zabrudzeń zaprawą przez poprzedniego wykonawcę) , montaż prefabrykowanych elementów : ławek, koszy na śmieci, stojaka na rowery, słupków ulicznych , wykonanie fundamentów pod maszty,  montaż 2 masztów oraz 2 tablic informacyjnych dostarczonych przez Zamawiającego, dokończenie prac nawierzchniowych  na terenie wysepki wokół fontanny  poprzez korektę przebiegu i wykonanie nowych krawężników, zakończenie prac brukarskich zgodnie z projektem  zamiennym zagospodarowania terenu, uzupełnienie humusu, wykonanie trawników, sadzenie krzewów ozdobnych.

- wymiana uszkodzonej WLZ- wewnętrznej linii zasilającej YKY u 5*25 mm2 o długości 35 na  odcinku pomiędzy złączem kablowym a rozdzielną główną budynku o długości ,  z wykuciem bruzd , ułożeniem kabla w rurach ochronnych , zatynkowaniem i pomalowaniem.

  

W/w zakres prac Zamawiający podzielił w przedmiarze robót na dwa elementy :

Element I - przedmiar robot nr 01/2013- roboty budowlane podstawowe niezbędne do zakończenia remontu  ratusza

Element  II - przedmiar robót nr 02/2013 - roboty budowlane poprawkowe.

 

Szczegółowy zakres robót oraz technologię remontu ratusza i otoczenia w Mirsku określają  dokumentacja projektowa  i specyfikacje techniczne opracowane  przez Pracownię Projektową ARCHICO,  przedmiar robót  opracowany przez firmę INWESTBUD Ryszard Stępniak , „Program konserwatorski prac dla kamiennych elementów architektonicznych renesansowego ratusza w Mirsk opracowany przez ANTIQA Wit Podczerwiński Konserwacja Dzieł Sztuki oraz  „Szczegółowa opinia dotycząca wykonanych prac przy renowacji detalu architektonicznego kamiennego i sztukatorskiego na elewacjach renesansowego ratusza w Mirsku” sporządzona przez firmę ARS FORTIS sp. z o.o. z Krakowa. Dokumentacja projektowa obejmuje: projekt budowlany renowacji nawierzchni i elewacji budynków kwartału ratuszowego- część architektoniczna z 2009r., projekt wykonawczy nawierzchni z 2010 r., projekt budowlano –wykonawczy wymiany stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych z 2010r., projekt wykonawczy remontu elewacji ,schodów zewnętrznych i bramy wjazdowej z 2010 r., projekt wykonawczy remontu fontanny , projekt budowlano –wykonawczy wymiany stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych z 2010r.projekt budowlany odwodnienia budynku ratusza z 2010r. , projekt zamienny zagospodarowania terenu wokół fontanny z 2012r.  

3.Wymagany termin wykonania:  do  15.10.2013r.

4.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Ustawy PZP.

5.Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można pobrać ze strony internetowej http://bip.mirsk.pl (Biuletyn Informacji Publicznej) lub zakupić w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 9. Cena specyfikacji 25 zł.

6.Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami jest:

Ewa Pachciarek  – Specjalista ds. remontów i inwestycji  w poniedziałki w godz. 800 – 1600

oraz od wtorku do piątku  730 – 1530  tel.  756470443   e-mail: remont@mirsk.pl 

7.Oferty w zamkniętych kopertach z napisem  „Remont ratusza i otoczenia w Mirsku” należy składać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Mirsk, 59-630 Mirsk, Pl. Wolności 39, pokój nr 1 (sekretariat) do dnia 15.05.2013r. do godz. 10:00.

8.Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania oferty częściowej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty wariantowej.

9.Wadium przetargowe wynosi 20.000,00 zł Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto PKO BP Gryfów Śl.  nr 58 1020 2124 0000 8102 0011 1468  

 

10.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

2)posiadania wiedzy i doświadczenia,

3)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

4)sytuacji ekonomicznej i finansowej,

5)nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, na podstawie art.24 Ustawy.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentach zgodnie z formułą  „spełnia – nie spełnia”.

Informacja o oświadczeniach i dokumentach jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

10.1. W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, w tym:

1)oświadczenie z art.22 i 24 Pzp,

2)aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art.24 ust.1 pkt.2 ustawy,

3)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega opłacaniem   podatków  lub  zaświadczenia,  że  uzyska przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

4)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy  Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10.2. W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia: Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem podobnych zamówień w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania . Do wykazu robót wykonawcy powinni dostarczyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót, takie jak referencje , protokoły odbioru , itp.

W wykazie należy wykazać minimum dwa zadania o podobnym charakterze o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto.

10.3. W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie oświadczenia z art.22 i 24 Pzp. Ponadto wykonawca powinien przedstawić opłacona polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia  ww. warunek mogą spełnić łącznie.

10.4. W zakresie warunku osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wymagane jest:

 

1) dysponowanie przez wykonawcę osobami niezbędnymi do wykonania zamówienia - wymagane jest zatrudnienie na dzień złożenia oferty minimum 15 osób. Wykonawca przedstawia wykaz wszystkich osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakres wykonywanych przez nich czynności. W wykazie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia wymagane jest wykazanie jednej osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej i konstrukcyjno- budowlanej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, jednej osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych oraz jednej osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji elektrycznych. Dodatkowo wymagane jest wskazanie jednej osoby  bezpośrednio prowadzącej prace konserwatorskie przy renesansowych elementach kamiennych i sztukatorskich  elewacji ratusza oraz złożenie oświadczenie, że osoba ta posiada tytuł zawodowy magistra, uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki i stosownie do § 22 u. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011r. W sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań archeologicznych (Dz.U. z 2011r. Nr165, poz. 987) może prowadzić prace konserwatorskie i restauratorskie w zakresie specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów.  Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia należących do podwykonawcy, załączając do oferty pisemne zobowiązanie (podwykonawcy) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów, w tym:

a)wykaz wszystkich osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,

b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,

c)pisemne    zobowiązanie    podwykonawcy   do   oddania mu  do   dyspozycji    niezbędnych  zasobów    na   okres korzystania   z   nich   przy   wykonywaniu   zamówienia   (jeżeli dotyczy).

10.5 W zakresie warunku nie podlegania wykluczeniu z postępowania, na podstawie art.24 Ustawy ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie oświadczenia z art.22 i 24 Pzp.

11.Otwarcie ofert nastąpi dnia 15.05.2013r. o godz.1030 w  siedzibie Zamawiającego, pokój nr 12 (sala posiedzeń).

12.Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

13.Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:  cena ryczałtowa   –  100 %

14.Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej dla dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.

15.Zamawiający  nie przewiduje zawierania umowy ramowej.

16.Zamawiający nie przewiduje ustanawiania dynamicznego systemu zakupów.

17.Ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 150070-013 z dnia      16.04.2013r.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 16.04.2013
Dokument wytworzony przez: Specjalista ds. remontów i inwestycji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Ewa Pachciarek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 kwietnia 2013 14:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ewa Pachciarek
Ilość wyświetleń: 4384
15 maja 2013 13:08 (Ewa Pachciarek) - Dodanie załącznika [7zbiorcze_zestawienia_ofert.doc] do dokumentu.
08 maja 2013 13:30 (Ewa Pachciarek) - Dodanie załącznika [odp_nr_1_na_zapytania_bip.doc] do dokumentu.
17 kwietnia 2013 11:30 (Ewa Pachciarek) - Dodanie załącznika [tereny_zewnetrzne.rar] do dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany
Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::Witamy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mirsk::