W związku potrzebą wykonania „Programu Rewitalizacji Gminy Mirsk na lata 2016-2023” w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, zatwierdzonego decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 9 grudnia 2014 roku nr C(2014) 9550, przyjmującą niektóre elementy programu operacyjnego „Pomoc Techniczna 2014-2020” do wsparcia z Funduszu Spójności w ramach celu „Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia” w Polsce oraz w oparciu o umowę o udzielenie dotacji celowej, zawartej pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Województwem Dolnośląskim z dnia 26 października 2015r, zwracamy się do PT Wykonawców, gotowych wykonać taki dokument o przesłanie stosownej oferty.
I. Szczegóły dotyczące przedmiotu zamówienia.
1. Nazwa zamówienia:
„Program Rewitalizacji Gminy Mirsk na lata 2016-2023”.
2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w dwu częściach:
2.1.Opracowanie Pierwszej Części – diagnostycznej, obejmuje:
a) diagnozę obszaru gminy, obejmującą sferę gospodarczą, zagospodarowanie przestrzenne i infrastrukturę techniczną, sferę społeczną, analizę SWOT,
b) analizę czynników i zjawisk,
c) nawiązanie do dokumentów strategicznych poziomu lokalnego, regionalnego, krajowego oraz unijnego w zakresie rozwoju gminy i regionu,
d) wyznaczenie granic obszaru lub obszarów zdegradowanych w oparciu o diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych. Na tym etapie Zamawiający przewiduje przeprowadzenie własnych konsultacji społecznych w sprawie identyfikacji potrzeb rewitalizacyjnych w oparciu o ankiety opracowane przez Wykonawcę dla celów diagnostycznych. Szczegółowy tryb i zasady konsultacji społecznych zostaną uzgodnione między stronami po podpisaniu umowy,
e) przygotowanie założeń dla tworzenia „Programu Rewitalizacji Gminy Mirsk na lata 2016-2023”. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie własnych konsultacji społecznych w sprawie założeń dla tworzenia programu rewitalizacji w oparciu o ankiety opracowane przez Wykonawcę dla sformułowania założeń. Szczegółowy tryb i zasady konsultacji społecznych zostaną uzgodnione między stronami po podpisaniu umowy.
2.2.Opracowanie Drugiej Części dokumentu „Program Rewitalizacji Gminy Mirsk na lata 2016-2023” obejmującej:
a) wizję wyprowadzenia obszaru zdegradowanego ze stanu kryzysowego (efekt rewitalizacji),
b) cele rewitalizacji oraz odpowiednie kierunki działań mających eliminować lub ograniczać zdefiniowane negatywne zjawiska
c) identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych: wykaz dopełniających się wzajemnie najważniejszych przedsięwzięć i głównych projektów rewitalizacyjnych dotyczących obszaru zdegradowanego, które będą realizowane w ramach programu rewitalizacji wraz z ich opisem zawierającym co najmniej nazwę przedsięwzięcia i podmioty je realizujące, prognozowane rezultaty, opis planowanych zadań i działań, lokalizację, szacowaną wartość projektu rewitalizacyjnego, sposób pomiaru efektu rewitalizacyjnego,
d) ogólny opis innych, uzupełniających przedsięwzięć rewitalizacyjnych,
e) mechanizmy zapewniające komplementarność i integralność między poszczególnymi projektami oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,
f) ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w pkt. b i c z wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014-2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE),
g) opis struktury zarządzania realizacją programu rewitalizacji wraz ze wskazaniem źródeł finansowania kosztów z tym związanych i ich wielkości,
h) mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji,
i) system wdrażania programu rewitalizacji wraz z ramowym harmonogramem,
j) system monitoringu skuteczności działań oraz system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu
k) uczestniczenie w społecznych konsultacjach otwartych dla wszystkich mieszkańców w zakresie określenia wizji, celów i gotowego programu rewitalizacji,
l) przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko procesów wynikających z programu rewitalizacji. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania wniosku do oceny oraz aktualizacji dokumentu w przypadku ewentualnych rekomendacji wynikłych z oceny.
3.Opracowanie „ Programu Rewitalizacj Gminy Mirsk na lata 2016-2023” powinno być sporządzone zgodnie z ustawą o rewitalizacji, wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji oraz dokumentami właściwymi ze względu na treść zamówienia.
4.Tryb opracowania, struktura i zawartość programu muszą w pełni wyczerpywać wymagania wynikające z RPO WD 2014-2020 oraz z Regulaminu Konkursu zorganizowany przez Województwo Dolnośląskie oraz Ministerstwo Infrastruktur i Rozwoju - „Przygotowanie programów rewitalizacji”, ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020.
5.W ramach opracowania należy graficznie wyodrębnić (na mapach ewidencyjnych w skali 1:1000) i scharakteryzować obszary dysfunkcyjne w oparciu o analizy uwarunkowań przestrzennych, społecznych wynikających z zakresu zagospodarowania przestrzennego. Należy uwzględnić wskaźniki i kryteria niezbędne przy opracowywaniu projektów wniosków w ramach Działania 6.3 - Rewitalizacja zdegradowanych obszarów wynikających z SZOOP RPO WD.
6.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w 3 konsultacjach społecznych dotyczących wizji, celów i prezentacji projektu programu rewitalizacji oraz w posiedzeniu Rady Miejskiej Gminy Mirsk uchwalającej program. Na posiedzenie Rady Miejskiej Gminy Mirsk Wykonawca przygotuje projekt uchwały wraz z uzasadnieniem wymaganym przez ustawę o rewitalizacji.
7.Wykonawca przekaże Zamawiającemu opracowany program rewitalizacji w liczbie 5 egzemplarzy w formie papierowej, kolorowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na trwałym nośniku z możliwością kopiowania i drukowania jego dowolnej części.
8.Warunki udziału w postępowaniu:
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonych czynności, jeżeli przepisy nakładają taki obowiązek, posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobowym zdolnym do wykonania zamówienia. Do oferty należy dołączyć posiadane referencje z wykonanych prac o podobnym charakterze.
II. Informacje o procedurze zapytania ofertowego:
1. Ofertę na załączonym formularzu ofertowym należy złożyć w siedzibie Gminy Mirsk w terminie do dnia 17.02.2016r. do godz. 15:00 w formie pisemnej osobiście lub listownie w zaklejonych kopertach z napisem „OFERTA – ZP.271.08.2016”. Dopuszcza się przesłanie oferty w formie elektronicznie na adres: inwestycje@mirsk.pl lub faxem na nr 75 6470469 pod warunkiem, iż równocześnie oryginał oferty zostanie przesłany pocztą lub kurierem. Oferty nie potwierdzone oryginałem nie będą rozpatrywane.
2. Przy wyborze wykonawcy Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
- cena ryczałtowa – 70%
- termin wykonania:
dla Pierwszej Części – 15% przy czym granicznym terminem do obliczenia punktów jest dzień 15.04.2016r.
dla Drugiej Części – 15% przy czym granicznym terminem do obliczenia punktów jest dzień 01.06.2016r.
Maksymalną ilość za termin wykonania, po 15 punktów otrzyma ta oferta, która wykaże najkrótszy termin wykonania zamówienia. Ilość punktów pozostałych oferty będzie proporcjonalne zmniejszona do najdłuższego terminu.
3. Zapytanie ofertowe ogłoszone zostało na stronie internetowej http//bip.mirsk.pl zakładka: Przetargi.
4. Osoby upoważnione do kontaktów z oferentami oraz wszelkich wyjaśnień udzielają.
- w sprawie procedury badania rynku:
Tadeusz Nowik - Inspektor ds. inwestycji Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, pl. Wolności 39, 59-630 Mirsk, pok. 10, tel. 75-6470457, fax: 75 6470469, e-mail: inwestycje@mirsk.pl,
- w prawie warunków realizacyjnych:
Krzysztof Prędki – Koordynator funduszy UE Urzędu Miasta i Gminy Mirsk, pl. Wolności 39, 59-630 Mirsk, tel. 75-6222168, fax: 75 6470469, e-mail: fundusze@mirsk.pl,
5. Wyniki procedury zapytania ofertowego zostaną umieszczone na stronie internetowej jw.
6. Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na zasadach określonych w formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej procedury.
7. W prowadzonym postępowaniu badania rynku nie mają zastosowania przepisy Ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r., poz. 2164).
Załączniki:
1) Formularz ofertowy
2) Formularz umowy
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mirsk