GMINA MIRSK, 59-630 Mirsk, Plac Wolności 39
tel. 75 6470440, fax: 75 6470469, www.mirsk.pl e:mail: gmina@mirsk.pl
ogłasza przetarg nieograniczony na:
1. Nazwa zadania:
„Przebudowa wieży ciśnień na wieżę widokową w Mirsku” realizowana w ramach projektu partnerskiego pod nazwą: „ZOBACZYĆ KRAJOBRAZ – DOTKNĄĆ PRZESZŁOŚĆ – wykorzystanie potencjału kultury i dziedzictwa przeszłości na terenie Subregionu Karkonosze i Góry Izerskie”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
- wymagania ogólne: 45000000-7
- roboty przygotowawcze: 45215000-9
- montaż stolarki: 45421000-4
- konstrukcje stalowe: 45223100-7
- tynki wewnętrzne i zewnętrzne: 45442100-8
- roboty malarskie: 45261100-5
- zagospodarowanie terenu: 45233000-9, 45112700-2
- instalacje elektryczne: 45310000-3
- instalacja telewizji dozorowej: 45312000-7
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotowe zamówienie to wybudowana w latach 1887-1890 wieża ciśnień która służyła do podniesienia ciśnienia wody dostarczanej do miasta Mirsk z ujęcia drenażowego położonego w rejonie wsi Krobica. Wieża ciśnień to obiekt wolnostojący zaprojektowany na rzucie ośmioboku o wysokości 37,5m od poziomu terenu, podpiwniczony. Ściany do wysokości parteru z kamienia bazaltowego, wyżej w część nadziemnej murowana z cegły o gr. 40-65cm. Strop do obsługi zbiornika na wodę monolityczny na belkach stalowych. Wieża zakończona więźbą dachową drewnianą jętkowo-płatwiową, wielospadową, ośmioboczną, pokrytą dachówką ceramiczna, karpiówką z bocznymi 4 lukarniami dachowymi. Komunikację pomiędzy poszczególnymi poziomami wieży stanową schody drewniane, policzkowe. Od wewnątrz wieża doświetlona jest 22 otworami okiennymi z drobnowymiarowych profili stalowych. Elewację stanowi zrąb kamienny do wysokości parteru zakończony gzymsem pokrytym dachówką ceramiczną, karpiówką, dalej do poziomu stropu zbiornika na wodę cegła licówka i dalej do poziomu pokrycia hełmu wieży tynk nakrapiany. Wieża ciśnień była eksploatowania do końca lat 70 ubiegłego stulecia, w chwili obecnej jest obiektem nieczynnym, wyłączonym z eksploatacji.
Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków, prowadzonego przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu pod nr A/1254 i podlega dozorowi konserwatorskiemu.
Roboty modernizacyjne w zakresie budowlanym polegają na:
- przebudowie komunikacji wewnętrznej – przebudowa schodów drewnianych o bardzo złym stanie technicznym na schody stalowe,
- wygospodarowaniu na poziomie zbiornika na wodę wewnętrznej platformy widokowej,
- wzmocnieniu środkami chemicznymi ścian konstrukcyjnych oraz wykonaniu wewnętrznych tynków ściennych z malowaniem,
- odnowieniu elewacji wieży z cegły i kamienia bazaltowego.
- wymianie stolarki okiennej i drzwiowej,
- zagospodarowaniu otoczenia wieży poprzez ogrodzenie terenu, wykonanie opaski i chodnika z kostki betonowej, ustawienie ławek parkowych oraz trawnika.
Do zakresu robót elektrycznych należy wykonanie nowego zasilenia wieży w energię elektryczną oraz wykonanie wewnętrznej linii zasilającej i instalacji odbiorczej w tym oświetleniowej w wieży.
W zakresie monitoringu (telewizja dozorowa) przewiduje się wykonanie systemu nadzorowania ciągu komunikacyjnego tarasu widokowego wieży.
Dane techniczne:
- powierzchnia użytkowa po przebudowie – 159,50 m2
- powierzchnia zabudowy – 73,80 m2
- kubatura – 1.572,00 m3
- wysokość budynku od poziomu terenu do szczytu dachu – 37,66 m.
Zakres robót oraz sposób wykonania został określony w Specyfikacji Technicznej Warunków Wykonania Robót, obmiarze robót oraz w Projekcie Budowlanym opracowanym przez zespół projektowy pod kierunkiem mgr inż. Tadeusza Baranowskiego, a w zakresie telewizji dozorowej przez mgr inż. Andrzeja Zawadzkiego.
Przedmiar robót, opis robót oraz specyfikacja techniczna stanowią załączniki do niniejszej SIWZ.
3. Wymagany termin wykonania: do 31.03.2011r.
4. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 Ustawy.
5. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można pobrać ze strony internetowej www.mirsk.pl (Biuletyn Informacji Publicznej) lub zakupić w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 10. Cena specyfikacji 20,00 zł.
6. Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami jest:
Tadeusz Nowik – Inspektor ds. inwestycji w poniedziałki w godz. 800 – 1600 oraz od wtorku do piątku 730 – 1530 tel. 75 6470457, e-mail: nowik@mirsk.pl
7. Oferty w zamkniętych kopertach z napisem „Oferta przetargowa na – Przebudowę wieży ciśnień na wieżę widkowa w Mirsku” należy składać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Mirsk, 59-630 Mirsk, Pl. Wolności 39, pokój nr 1 (sekretariat do dnia 26.03.2010 do godz. 10:00.
8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty częściowej lub oferty wariantowej.
9. Wadium przetargowe wynosi 10.000 zł. – Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto PKO BP Gryfów Śl. o nr. 58102021 240000 810200 111 468.
10. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej,
e) nie podlegają wykluczeniu z Postępowania, na podstawie art.24 Ustawy.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentach zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
10.1.W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, w tym:
a) oświadczenie z art.22 i 24 Pzp,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art.24 ust.1 pkt.2 ustawy,
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
10.2.W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca powinien wykazać się:
a) wykonaniem podobnych zamówień w okres ostatnich 5 lat. W wykazie należy umieścić minimum dwa obiekty kubaturowe w tym jeden obiekt użyteczności publicznej tj. budynek przeznaczony do wykonywania funkcji: administracji państwowej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, nauki, służby zdrowia, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu itp. o wartości nie mniejszej niż 600.000,- zł. brutto, łącznie z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie. (wykonane zadania w podanym zakresie, potwierdzone referencjami). Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów, w tym:
b) wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
10.3. W zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wymagane jest:
1) Dysponowanie przez wykonawcę sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia, a określonym w Katalogach Norm Roboczych użytych do wyceny robót.
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym należącym do podwykonawcy, załączając do oferty pisemne zobowiązanie (podwykonawcy) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunków szczegółowych w podanym zakresie, nastąpi na podstawie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów, w tym:
a) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami,
b) pisemne zobowiązanie podwykonawcy do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu (jeżeli dotyczy),
2) Dysponowanie przez wykonawcę co najmniej 1 osobą kadry technicznej do wykonywania funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, wykształcenie wyższe lub średnie techniczne, o minimalnym doświadczeniu zawodowym – 3 lata jako kierownik budowy podobnych robót wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do odpowiedniej izby samorządu zawodowego.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia należących do podwykonawcy, załączając do oferty pisemne zobowiązanie (podwykonawcy) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów, w tym:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
c) pisemne zobowiązanie podwykonawcy do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).
10.4. W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie oświadczenia z art.22 i 24 Pzp. Ponadto wykonawca powinien przedstawić opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek mogą spełnić łącznie.
10.5. W zakresie warunku nie podlegania wykluczeniu z Postępowania, na podstawie art.24 Ustawy ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie oświadczenia z art.22 i 24 Pzp.
11. Otwarcie ofert nastąpi dnia 26.03.2010r o godz.1030 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 12 (sala posiedzeń).
12. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
13. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena ryczałtowa – 100 %
14. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej dla dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej.
15. Zamawiający nie przewiduje zawierania umowy ramowej.
16. Zamawiający nie przewiduje ustanawiania dynamicznego systemu zakupów.
17. Ogłoszenie zostało umieszczone na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 57604-2010 z dnia 03.03.2010r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mirsk